Handelsbetingelser

Virksomheden

Karmagarn.dk ejes af: Karma Garn v/Stine Sjøgreen CVR: 42778109
Perikumhaven 131A
2730 Herlev

Betaling

Karma Garn modtager kun betaling med Visa/Dankort og MobilePay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes og det er ikke muligt, at trække flere penge end du som kunde har godkendt. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms. I slutningen af bestillingsforløbet vælges fragtform. Ordrens samlede pris er prisen for varerne plus prisen for fragt. Karma Garn bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Produktion

Alt garn produceres i hånden af Karma Garn. Garnet produceres altid i batches af minimum 6 bunder for at sikre størst mulig ensartethed. Hvis det bestilte antal ikke er på lager, produceres der nyt. Da der er tale om håndfarvet garn, vil der kunne optræde mindre variation i indfarvningen af garnbundter også indenfor det samme batch.  Ved at farve større batches af garn samtidigt, bestræber vi os på størst mulig ensartethed mellem bundter. Det anbefales alligevel at benytte to bundter garn samtidig og skifte bundt for hver anden pind. Herved udlignes en evt. forskel der kan opstå ifm håndfarvningen.

Levering

Da garnerne typisk produceres efter bestilling for at sikre et unika produkt, kan der gå op til 5 hverdage fra bestilling til afsendelse af ordren. Til forsendelse bruger vi GLS eller Postnord og prisen er 50 kr.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen. Ifm reklamation tages der forbehold for mindre variation i indfarvningerne mellem garnbundter (se afsnit ”Produktion”). Dette må forventes da der er tale om hånfarvet garn. Reklamationer skal ske indenfor ”rimelig tid” efter at fejlen er opdaget. Reklameres der inden to måneder efter at fejlen er opdaget, vil det altid være rettidigt. Reklamation kan foretages ved at kontakte Karma Garn på mail karmagarn@gmail.com. I tilfælde af reklamationer vil Karma Garn dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Ved returnering Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til: Karma Garn Perikumhaven 131A 2730 Herlev Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion

Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret

  Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Returneringsomkostninger skal du selv afholde. Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal i senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen om fortrydelse skal gives pr. mail på karmagarn@gmail.com. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Fortrydelsesretten gælder ikke for garn der er produceret på bestilling. Standard fortrydelsesformular: Fortrydelsesformular – Karma Garn Varens stand, når du sender den retur Ved benyttelse af den lovpligtige fortrydelsesret, skal varen være ubrugt og for garn skal bandarolen skal være ubrudt for at du kan få pengene retur.

Klagemuligheder – oversigt og links:

  Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning Carl Jacobsens Vej 35 2500 Valby Link: www.forbrug.dk Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: karmagarn@gmail.com
Tilmeld nyhedsbrev
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få besked når vi for eksempel har nye produkter og gode tilbud.